Με εξαιρετικό ενδιαφέρον,,,

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Η... κρίση τέχνας κατεργάζεται

Για να προσελκύσουν κόσμο και να τους μείνει μελλοντικά κάποια πελατεία, επιχειρηματίες προσφέρουν προϊόντα και πάσης φύσεως υπηρεσίες σε πολύ δελεαστικές τιμές, ενώ ορισμένων η ευρηματικότητα αγγίζει την... ακρότητα.

Οσο η οικονομική κρίση δείχνει... τα δόντια της σε επιχειρήσεις και καταστηματάρχες, τόσο η ανάγκη για εύρεση λύσεων και νέων προσοδοφόρων ιδεών εντείνεται.
Προσφορές εκπτώσεων που φτάνουν ακόμα και το 90% σε πάσης φύσεως υπηρεσίες και προϊόντα έχουν κάνει την εμφάνισή τους τούς τελευταίους μήνες στο διαδίκτυο, καθιστώντας το ίντερνετ για ακόμη μία φορά... λύση για την κρίση.
Γεύματα σε εστιατόρια, χτενίσματα μαλλιών, περιποιήσεις αισθητικής, μέχρι σέρβις αυτοκινήτων και καθαρισμοί σπιτιών είναι μερικές από τις υπηρεσίες που οι επιχειρηματίες προσφέρουν σχεδόν δωρεάν σε χρήστες του Διαδικτύου, προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο με την προσφορά και να διατηρήσουν μελλοντικά κάποια πελατεία.
Δεν είναι λίγες οι φορές που η ευρηματικότητα φτάνει κάποιες φορές και σε... ακρότητες, με χαρακτηριστικό δείγμα, την επιλογή για καθαρισμό αμαξιών από ημίγυμνα μοντέλα.

«Ζήσε την πόλη σου στη... μισή τιμή»
Με το σύνθημα αυτό μία νέα επιχειρηματική δραστηριότητα έχει «στηθεί» στο ελληνικό Διαδίκτυο με αποδέκτες το σύνολο του καταναλωτικού και αγοραστικού κοινού. Μία πρωτότυπη ιδέα που οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες καθιέρωσαν πιο γρήγορα.
Η τάση ξεκίνησε ήδη πριν από 2 χρόνια σε Ευρώπη και Αμερική και κάνει τώρα την εμφάνισή της και στη χώρα μας κερδίζοντας την ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού.
Τρεις νέες ιστοσελίδες βρίσκονται σε λειτουργία στο ίντερνετ. Στο www.groupon.gr, www.tsoonami.gr και www.goldendeals.gr καθημερινά παρουσιάζονται προσφορές για οτιδήποτε μπορεί κανείς να κάνει, να δει, να γευτεί και να αγοράσει σε διαφορετικές πόλεις της χώρας.


Εστιατόρια και σπα. Γεύματα σε εστιατόρια, περιποιήσεις σε σπα, κάρτες υγείας, σέρβις αυτοκινήτων, επισκέψεις σε οδοντιάτρους είναι μερικές από τις υπηρεσίες που πλέον μπορεί να βρει κανείς on line στο 1/3 της τιμής κι ακόμα φθηνότερα.
«Τέτοιες προσπάθειες είναι ευρηματικές, γιατί δίνουν κατευθείαν ρευστό στην αγορά», λέει ο κύριος Γιάννης Βοργιόπουλος, υπεύθυνος γνωστού κέντρου ομορφιάς.
«Εκρινα σκόπιμη μία τέτοια κίνηση στη συγκεκριμένη περίοδο της κρίσης και ενώ ο κόσμος αντιμετωπίζει δυσκολίες, διότι του δίνεται η δυνατότητα να απολαύσει υπηρεσίες ομορφιάς και φροντίδας σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Το όφελος, βέβαια, μιας εμπορικής επιχείρησης που προβάλλεται μέσα από τα site προσφορών είναι μεγάλο, καθώς έχουμε επισκεψιμότητα και αύξηση της πελατείας. Κάποιοι που θα μας επισκεφθούν με το κουπόνι προσφορών θα γίνουν μόνιμοι πελάτες. Εγκαινιάζουμε έναν νέο, πρωτοποριακό, τρόπο μάρκετινγκ».
Ενθουσιασμένοι οι πελάτες
 
Ενα πλυντήριο που προσφέρει το πιο... όμορφο πλύσιμο
«Ριζοσπαστική» είναι η κίνηση του 25χρονου Θοδωρή Βαλμά, ο οποίος λειτουργεί πλυντήριο αυτοκινήτων στη Μεσογείων, αφού «σκαρφίστηκε» έναν ιδιαίτερο τρόπο να προσελκύσει πελάτες.
Προσλαμβάνοντας τρεις καλλίγραμμες κοπέλες πολλών «κυβικών», έχει δει τις μετοχές της επιχείρησής του να εκτοξεύονται και τον κόσμο να σχηματίζει ουρές για να πλύνει το αυτοκίνητό του...
Οι τρεις καυτές παρουσίες που αποτελούν στολίδια για το μαγαζί, είναι βραβευμένα μοντέλα και η βασική δραστηριότητά τους είναι να κερώνουν τα αυτοκίνητα των πελατών στο τέλος κάθε πλυσίματος... Φορώντας τα μπικίνι τους, μιλούν με τους πελάτες και το διασκεδάζουν με την ψυχή τους.
Οι τρεις καλλίγραμμες κοπέλες, Aννα Μαρία Χιρβατόγλου, Ελένη Ευαγγελάτου και Ιωάννα Παπαδοπούλου, φωτογραφίζονται, λίγα λεπτά πριν αρχίσουν να εργάζονται στο πλυντήριο...

«Το μαγαζί το άνοιξα πριν από τέσσερα χρόνια, ενώ το συγκεκριμένο concept το εφάρμοσα πριν από λίγες εβδομάδες... Είμαι ενθουσιασμένος από την απήχηση που έχει στο κόσμο. Αυτό που αρέσει στους πελάτες είναι ότι ξεφεύγουν από τα καθημερινά προβλήματα και το διασκεδάζουν. Τώρα δημιουργήσαμε ένα ειδικό πρόγραμμα «έκτακτων μέτρων», που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να καθαρίσουν μέσα και έξω το αυτοκίνητο τους με εννέα ευρώ. Οι πελάτες μας μπαίνουν σε κλήρωση για δύο ταξίδια τεσσάρων ατόμων, ενώ όσοι καθαρίσουν το αυτοκίνητο τους 20 φορές, κερδίζουν απευθείας ένα ταξίδι σε Ελλάδα ή εξωτερικό.
Οι καιροί είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και έτσι προσπαθούμε να έχουμε συμμάχους που δίνουν προσφορές... Ετσι, συχνά ανταλλάσσουμε προσφορές με άλλα καταστήματα. Παραδείγματος χάρη, το Ντιβάνι μπαρ προσφέρει δωρεάν γεύμα σε πελάτες μας και εμείς πλένουμε δωρεάν τα αυτοκίνητα των πελατών του».
Ο Σωκράτης Παπασπύρου είναι χρόνια πελάτης στο πλυντήριο και θεωρεί πως το κατάστημα προσφέρει το πιο «όμορφο» πλύσιμο στην Αθήνα...
«Είμαι τουλάχιστον δύο χρόνια πελάτης εδώ και βλέπω ότι η επιχείρηση έχει αναβαθμιστεί, έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. Ο ιδιοκτήτης έχει βρει τον τρόπο για να «τραβήξει» νέους πελάτες. Πιστεύω ότι πρωτοπορεί και αυτό είναι το ζουμί όλης της υπόθεσης. Ο κόσμος θέλει να ξεφύγει από τα τετριμμένα, να δει άλλες εικόνες και να ζήσει άλλες καταστάσεις».
Εξομολογήσεις...
 
Μας φλερτάρουν κι έχει πλάκα
Η Αννα - Μαρία Χιρβατόγλου ασχολείται επαγγελματικά με το μόντελινγκ και είναι από τα «μόνιμα» μοντέλα που εργάζονται εκεί. «Εχω έρθει εδώ πολλές φορές και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον, διότι είναι κάτι ξεχωριστώ και έχει πολλή πλάκα. Τις περισσότερες φορές με φλερτάρουν και οι πελάτες και οι περαστικοί... Μάλιστα, οι οδηγοί χτυπούν τις κόρνες και μας χαιρετούν».
Η Ιωάννα Παπαδοπούλου είναι 23 χρόνων και εκτός από το πλυντήριο αυτοκινήτων, εργάζεται παράλληλα και ως δασκάλα χορού. Οπως τονίζει, η δουλειά στο πλυντήριο είναι μια όμορφη και διασκεδαστική εμπειρία, καθώς έρχεται σε επαφή με τον κόσμο, κάνει φωτογραφίσεις, βλέπει ωραία αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα έχει και τις κατακτήσεις της.
Η Ελένη Ευαγγελάτου έχει δύο τίτλους ομορφιάς, έχει σπουδάσει αισθητική και έρχεται στο πλυντήριο αυτοκινήτων για πρώτη φορά. «Ολες μας συνεργαζόμαστε με το πρακτορείο μοντέλων. Τα παιδιά από το πρακτορείο και ο Θοδωρής είδαν την ανάγκη του κόσμου για κάτι καινούργιο. Απολαμβάνω αυτό που συμβαίνει, διότι έχει πλάκα, είναι κάτι ξεχωριστό και αρέσει στον κόσμο.»
Σπύρος Βλάχος - Yπεύθυνος groupon.gr
 
Κάθε μέρα «τρέχει» και μια νέα προσφορά
Το www.groupon.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του πριν από έναν μήνα περίπου και έχει ήδη φτάσει τα 110.000 μέλη. «Είμαστε εδώ για να δώσουμε έμφαση στην αγοραστική δύναμη του συνόλου με μια λύση... αντίδοτο στην κρίση», μας λέει ο κύριος Σπύρος Βλάχου, υπεύθυνος του groupon.gr. «Η φιλοσοφία της εταιρείας μας είναι απλή: συμπεριφερόμαστε στους πελάτες μας με τον τρόπο που θέλουμε εμείς οι ίδιοι να μας συμπεριφερθούν.
Η καλή τιμή αποτελεί μέρος της προσπάθειάς μας, καθώς προσέχουμε η κάθε προσφορά να αφορά ένα καλό προϊόν ή υπηρεσία. Kάθε μέρα «τρέχει» μία εξαιρετικά συμφέρουσα προσφορά, σε κάθε πόλη της Ελλάδας. Στόχος μας είναι να έχουμε καθημερινά μοναδικές προσφορές σε ασυναγώνιστες τιμές, είτε πρόκειται για έκπτωση 90% σε ένα φημισμένο καφέ είτε για μισή τιμή σε ένα επιλεγμένο μπαρ ή ακόμα για μοναδικές προσφορές σε ένα ινστιτούτο ομορφιάς».
Πίσω από το groupon.gr βρίσκονται πάνω από 25 νέοι εργαζόμενοι, οι οποίοι φροντίζουν να υπάρχουν δελεαστικές προσφορές και διαχειρίζονται τη λειτουργία του site, γεγονός που επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά πως το διαδίκτυο δίνει θέσεις εργασίας.
Ο τρόπος που μπορεί να αγοράσει κανείς την προσφορά που τον ενδιαφέρει είναι απλός ακόμα και γι' αυτούς που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες:
Κάνετε κράτηση της προσφοράς πατώντας στο κουμπί «Αγοράστε» και καταχωρίζετε τα δεδομένα της πιστωτικής σας κάρτας. Μόλις o απαιτούμενος αριθμός ατόμων έχει αγοράσει την ημερήσια προσφορά, το... deal ισχύει. Ο καθένας λαμβάνει το κουπόνι αγοράς στο mail του, το εκτυπώνει και το εξαργυρώνει μέσα στο διάστημα που αναγράφεται στην προσφορά. Υπάρχουν προσφορές που μπορεί να εξαργυρωθούν σε διάστημα μέχρι και ενός χρόνου, αναλόγως την υπηρεσία.
«Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε σαν έναν από τους τρόπους προβολής της εταιρείας μας ιστοσελίδα προσφορών, γιατί μας έκανε εντύπωση ο τρόπος προώθησης των προϊόντων. Μας ικανοποίησε ιδιαίτερα το γεγονός ότι μία τέτοια ιντερνετική επιχείρηση μας έδωσε τη δυνατότητα όχι μόνο να προσφέρουμε μια εκπτωτική προσφορά στους καταναλωτές μας, αλλά και να γνωρίσει ο κόσμος τα εστιατόριά μας από κοντά, επισκεπτόμενός τα», μας λέει ο κύριος Θανάσης Μαλλιαρός, υπεύθυνος γνωστής αλυσίδας ασιατικών εστιατορίων, της οποίας η προσφορά ήταν μόλις 2 ευρώ για γεύμα που κανονικά κόστιζε 10 ευρώ.
Ηλίας Χατζής - Διευθυντής tsoonami.gr
 
Φέρνουμε πελάτες και χρήμα στην αγορά
Στην ίδια λογική και με ηχηρή παρουσία στα site κοινωνικής δικτύωσης είναι και το www.tsoonami.gr, το site των προσφορών που κυριολεκτικά «τάραξε τα νερά» των 3.000.000 Ελλήνων χρηστών του faceboοκ και του twitter. O κύριος Ηλίας Χατζής, διευθυντής του tsoonami.gr κάνει λόγο για μια τάση που ήταν αναμενόμενο να φτάσει και στην Ελλάδα, ενώ υποστηρίζει ότι η οικονομική κρίση βοήθησε στην ταχύτατη εξάπλωσή της.
«Καθημερινά μπορεί κανείς να ελέγχει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο ή την αρχική του σελίδα στο facebook και να ενημερωθεί για την τρέχουσα προσφορά η οποία κυμαίνεται από 50% έως 90%. Από πλύσιμο αυτοκινήτων, extreme sports, μέχρι εισιτήρια για τον κινηματογράφο ή το θέατρο είναι η γκάμα των προσφορών του tsoonami.gr. Είδη που θα θεωρούνταν από πολλούς... πολυτελείας τώρα είναι εφικτό να τα αποκτήσει κανείς και να τα εντάξει στην καθημερινότητά του. Αυτό που κάνει το tsoonami τόσο θελκτικό απέναντι στις επιχειρήσεις είναι ότι φέρνει νέους πελάτες και άμεση ρευστότητα. Δίνει ζεστό χρήμα στην αγορά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης».

Γεωργιάννα Καλαϊτζόγλου - Θοδωρής Βγενής

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=23732953

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου